A jednak doceniony….

A jednak doceniony…

Czy ten ptak kala gniazdo, co je kala

Czy ten , co mówić o tym nie pozwala?

Cyprian Kamil Norwid

Piszę o patologiach w środowisku akademickim od wielu lat. Kiedy przed ponad 6 laty utworzyłem Niezależne Forum Akademickie od razu zostałem brutalnie zaatakowany w Gazecie Wyborczej i oskarżony przez decydenckie gremia o destabilizowanie środowiska akademickiego.

Jednakże nie wszyscy uważają, że ujawnianie patologii środowiska akademickiego i działanie na rzecz ich ograniczania jest szkodliwe dla środowiska. Wielu, wylansowanych na autorytety moralne i intelektualne może się co prawda poczuć nieswojo, ale przecież w nauce chodzi o poszukiwanie i ujawnianie prawdy, a nie o jej zamiatanie pod dywan – nieprawdaż ?

Po napisaniu książki Etyka i patologie polskiego środowiska akademickiego’ ( do pobrania w pdf – NFA – Etyka i patologie), otrzymałem pismo od Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego, które jeśli dobrze rozumiem świadczy, że moje działania nie idą na marne.

To, że nie wszystkim się podobają (szczególnie asom patologii akademickich) to już całkiem inna historia. Gdyby się to wszystkim podobało to bym nie wiedział gdzie głowę schować. Może nawet bym ją schował w strusiówce mimo, że argumentowałem : Nie jestem na tyle odważny aby chować głowę w piasek.

Jestem zatem zadowolony, że nie muszę na taką odwagę się zdobyć.

Jedna odpowiedź

  1. Szanowny Panie Jozefie,

    Przylaczam sie do gratulacji Pani Minister Kudryckiej.

Dodaj komentarz