O prawa utracone (niesłusznie, bezprawnie) b. członków Solidarności obecna Solidarność nie walczy.

To reklama ( jak mozna sądzić płatna) zamieszczona przez

KSN NSZZ Solidarność  w Rzeczpospolitej  12-13 marca 2011

Rzecz dotyczy walki  o kasę, której podobno na  uczelniach brakuje.  Na reklamę jednak są. Taniej byłoby napisać artykuł do rozpowszechnienia w mediach drukowanych ( za to sie nie płaci, choć nie zawsze wydrukują)  i internetowych – za darmo.  Ja tak robię,  bo kasy nie mam i nie wiem dlaczego biedne KSN nie idzie w moje ślady ?

Tą reklamę zamieszczam na tej stronie bezpłatnie choć treści  nie podzielam. Niech inni mają szansę napisać  co o tym sądzą ( można pisac za darmo  w komentarzach) .

W ostatnich latach przygotowałem i prowadzę kilka serwisów

m.in.

NIEZALEŻNE FORUM AKADEMICKIE

http://www.nfa.pl/

MEDIATOR AKADEMICKI KONTRA MOBBING

http://nfamob.wordpress.com/


ETYKA I PATOLOGIE POLSKIEGO ŚRODOWISKA AKADEMICKIEGO

http://nfaetyka.wordpress.com/

LUSTRACJA I WERYFIKACJA NAUKOWCÓW PRL

http://lustronauki.wordpress.com/

NIEZALEŻNE FORUM AKADEMICKIE – SPRAWY LUDZI NAUKI

http://nfapat.wordpress.com/

BLOG AKADEMICKIEGO NONKONFORMISTY

https://blogjw.wordpress.com/

poświęconych sprawom akademickim ( można na nich zamieszczać teksty za darmo).

W ostatnich 3 latach  napisałem 3 książeczki

dotyczące systemu nauki o tematyce w gruncie rzeczy związkowej. Zresztą do KSN przesłałem niejeden egzemplarz, aby je wykorzystano w walce o lepsze jutro akademickie.  Nie wiem dlaczego NSZZ Solidarność nauki licząca kilkanaście tysiecy członków,  takich , a przede wszystkim lepszych ksiażeczek nie wydaje,   aby swoje racje, pomysły na reformowanie nauki przedstawiać i  reklamować.

Skoro bezetatowiec może,  dlaczego etatowcy ( czasem wielo)   nie mogą ?

Skoro są tak dobrze wyselekcjonowani,  to winni  poziomem  bić na głowę bezetatowców.

Ja nie podzielam poglądu, że w PRLu  -w ramach symbiotycznych dzialań SB-PZPR-władze uczelni – wyselecjonowano najlepszych i nie sadzę aby selekcja w III RP  była lepsza.

Fakty  temu przeczą.  Stąd nie sądzę aby walka  o kasę  – 3-krotną wartość średniego wynagrodzenia dla prof była słuszna, tym bardziej, że jest połączona z walką o zachowanie praw nabytych  dla obecnych kadr, czyli także  TW,  k.o., b. PZPR,  mobberów, plagiatorów, kłamców, nepotów itd itp.

O prawa utracone ( niesłusznie, bezprawnie)  b.  członków Solidarności obecna Solidarność nie walczy. Trudno się dziwić skoro w ramach systemu okrągłostołowego  na uczelniachS’ dzielnie  walczyla o to  aby niewygodni   dla systemu PRL i PRLbis  czasem praw utraconych nie odzyskali. ( Solidarność UJ a CZARNA KSIĘGA KOMUNIZMU W NAUCE I EDUKACJI)

komentarzy 8

  1. Pisze Pan: „Taniej byłoby napisać artykuł do rozpowszechnienia w mediach drukowanych ( za to sie nie płaci, choć nie zawsze wydrukują) i internetowych – za darmo. Ja tak robię, bo kasy nie mam i nie wiem dlaczego biedne KSN nie idzie w moje ślady ?”.
    W tym sęk – NIE WYDRUKUJĄ. Nie wpadł Pan na to, że próbowaliśmy?
    Pan tak robi – nie wie Pan, czemu KSN tak nie robi?
    Ano temu, że my Pana czytamy, ale poza nami niewiele osób w Polsce. A to spraw zbyt ważna, żeby o niej nie krzyczeć.
    Pisze Pan, że bronimy TW. p.o., itd… Co za bzdury! Ci są już dawno profesorami i można im skoczyć. My bronimy tych, którzy są na dorobku i tych, którzy publikują i publikują, a od lat nie mogą awansować, bo sitwa ich gniecie. Bronimy prawa do prowadzenia badań naukowych przez tych, którzy mają publikacje, a chce się im tego zakazać, bo nie mają tytułów. Bronimy tych, którzy mówią rzeczy niewygodne, a których teraz będzie można zwolnić pod byle pretekstem.
    Zarzut, jakoby Solidarność walczyła o to, aby „aby niewygodni dla systemu PRL i PRLbis czasem praw utraconych nie odzyskali” nawet nie jest śmieszny i świadczy o nadmiarze piany i wypowiadającego takie słowa.

    • No i jeszcze ta piana . Toż to ja słysze od 30 lat . Tak mnie aparat partyjno-uczelniany ( i stowarzyszony) zalatwiał. Nic się nie zmieniło bo system pozostał głeboko zakorzeniony w PRL. Żadnej polemiki merytorycznej , tylko dyskredytacja persony bo niewygodna dla estabishmentu.

  2. ‚W tym sęk – NIE WYDRUKUJĄ. Nie wpadł Pan na to, że próbowaliśmy?’ wpadłem i napisałem, że tak może być. Ale jest dziwne, że mnie czasem wydrukują choć teksty niewygodne, więc mnie dziwi, że w ciągu iluś tam lat członkowie ‚S’ nie napisali ileś tam tekstów, książek na ten temat, nie uruchomili iluś tam serwisów internetowych dla uruchomienia publicznej debaty ?
    ‚Ano temu, że my Pana czytamy, ale poza nami niewiele osób w Polsce’ – bez przesady, takie degradowanie nie jest przyjazne. Strefa NFA wykazuje ponad 2 miliony wejść, a np. na ‚lustro nauki’ nawet jak nie ma nowości dziennie jest ok. 600, podobnie na ‚media’ . a na etykę ok.200 . Jeden człowiek może , a tysiące – nie ?
    ‚ Zarzut, jakoby Solidarność walczyła o to, aby „aby niewygodni dla systemu PRL i PRLbis czasem praw utraconych nie odzyskali” nawet nie jest śmieszny i świadczy o nadmiarze piany i wypowiadającego takie słowa.’ – proszę zapoznać się np. z moim przypadkiem a potem pisać. Hańba jest hańbą.
    ‚Pisze Pan, że bronimy TW. ..’ – tak nie piszę, ale pisze, że jak się hurtem walczy o 3 średnie dla prof to się walczy też dla TW itd bo oni są często prof a żadnych strajków przeciwko ich obecności na uczelniach chyba KSN nie organizowało. W mojej modyfikowanej jeszcze w III RP teczce personalnej są natomiast pisma b. działacza Komisji Uczelnianej S UJ broniące b. tow a dobijające aktywnego członka ‚S’. Co członkowie ‚S” UJ robili przed komisją pojednawczą w 1990 aby dobić członka ‚S’ to ja wiem i wiem, że śladów nie zostawili , a w każdym razem te na piśmie nie są mi dostępne, ale co słyszałem to słyszałem i nikt żadną pianą tego nie wyciszy. To sprawa zbyt ważna, żeby o niej nie krzyczeć !

  3. Dlaczego KSN do tej pory nie przygotowała:
    pocztu TW
    pocztu k.o.
    pocztu PZPR
    pocztu weryfikatorów kadr
    spisu wyrejestrowanych z systemu nauki w ramach symbiotycznych działań SB-PZPR- władze uczelni
    itd itp
    opracowań naukowych patologii akademickich,
    genezy luki pokoleniowej,
    marnotrawstwa środków finansowych księgowanych po stronie wydatków na naukę itp itd
    Własnym przykładem udowodniłem ! że wydostanie się poza strefę rażenia maczug prof, nawet przy finansowaniu 0 zł z kieszeni podatnika, byłem w stanie zrobić więcej w nauce niż w etatowej strefie rażenia. Walka o podwyżkę dla prof to dla mnie jest walką o zwiększenie zasięgu rażenia maczug prof aby takich jak ja mogły w końcu skutecznie dosięgnąć.

  4. Chcialbym jeszcze zauważyć, że moja dzialalność w NFA od razu została doceniona brutalnym atakiem na łamach Gazety Wyborczej i dzialaniami operacyjnymi na szczeblu największych ( najlepszych) polskich uczelni ( w jednej bylem studentem, w drugiej wykładalem) których i SB nie musialłaby się wstydzić
    Uznanie mnie ( a nie np KSN) za głównego destablizatora środowskia akademickiego o czymś świadczy. Ta dzialalność postawiła ‚ na głowy’ nie tylko wielu (przynajmniej setki) naukowcow, ale tez wysokich decydentów. Płatne ‚reklamy’ KSN postawiły na nogi ( nie widać aby też na głowy) jedynie kilkudziesieciu pikietujących przed Sejmem .
    Nie tędy droga . Swoje pomysły na reformy trzeba uwiarygodnić pracą organiczną, udokumentowną, spopularyzowaną w środowisku. Z boku widac to tak – walczą o kasę dla siebie, innych mają gdzieś,. Gdzie tu do solidarność, gdzie dobro wspólne ?

  5. Szanowny Panie Józefie,
    Jak zawsze w samo sedno. Tylko nic z tego nie wynika. Ale skoro „S” i wielu skądinąd rozsądnych ludzi popiera status quo, to to nicniewynikanie jest zrozumiałe. W gruncie rzeczy walczy Pan sam. I wątpię, żeby ewentualne „nowe rozdanie” na scenie politycznej coś tu zmieniło. Konformiści są lubiani przez każdą władzę. Zwłaszcza konformiści utytułowani.

  6. […] O prawa utracone (niesłusznie, bezprawnie) b. członków Solidarności obecna Solidarność nie&nbs… […]

Skomentuj

